Online Diary CeRekA aKu & kaMi: ~Salam Kasih Sayang~

Wednesday, March 17, 2010

~Salam Kasih Sayang~

Aku mendongak melihat langit,
Hitam pekat tanpa ada cahaya meneranginya,
Lantas ku harap hadirnya cahaya bintang,
Walau kelipnya kecil tapi cukup mententeramkan suasana.

p/s:

Aku tak punya kata2 manis untuk dimadahkan..
Tak juga punya bait2 indah untuk terluahkan..
Mengapa perpisahan itu acap kali terjadi,
Walau sedar ia bisa melukakan.

Aku bukan insan yang bisa memahami tiap perasaan,
Dan tidak juga bisa menghayati tiap belahan jiwa,
Namun..mengapa senang mengungkapkan perpisahan,
Andai sedar ada yang tak mampu menerimanya.

Aku insan lemah yang penuh khilaf,
Kata2 ku yang terluah bisa melukai insan,
Bisa juga menjadi punca tiap perpisahan,
Namun tak pernah sekali aku mengharapkan,
Diriku menjadi punca tiap perpisahan.

Aku hanya mampu melihat dari mata kasar,
Mencuba memahami insan lain tatkala,
Hati masih diragut luka,
Jiwa masih bercelaru kecewa.

Aku bukan berbicara untuk meluah,
Bukan juga untuk melepaskan amarah kecewa,
Aku berbicara untuk dihayati,
Dan untuk dimengerti.

Salam kasih sayang,
Alang


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen